Crònica del ple del mes d'abril

El ple municipal d'aquest mes d'abril celebrat el passat dijous va transcórrer amb la normalitat que se li suposava vistos els punts de l'ordre del dia. El ple va començar amb l'aprovació inicial de la modificació puntual de les normes subsidiàries de planejament del Celler Cooperatiu, per tal d'actualitzar-ne els usos a què es destina el terreny on hi ha el Sindicat. Després que el grup de CiU advertís de possibles problemes d'aquest canvi respecte a la nova legalitat, s'optà deixar el tema sobre la taula per tal d'estudiar-lo amb més deteniment.

Després d'aprovar-se diferents punts de caràcter tècnic (catàleg de masies, comptes de la recaptació de l'any 2011, modificació de crèdit) s'arribà al punt referent al preu públic per a la programació estable de teatre i que des de la CUP havíem demanat de deixar sobre la taula a l'anterior ple per la falta d'un projecte que en justifiqués els preus proposats. Aquest cop des de la regidoria de cultura se'ns va fer arribar un complet estudi de costos juntament amb un model de programació en què s'implica el grup de teatre NEI, un altre assumpte que havíem reclamat. Per tant, vam acabar recolzant els preus proposats (2 € pels menors de 13 anys, 3 €  entre 13 i 25 anys, i 5 € per la resta), no sense abans demanar que en propers projectes es treballi així de bé però amb més antelació. En aquest punt CiU es va abstenir, sent molt crítics en l'idoneïtat del projecte doncs per a ells tot i ser molt interessant era susceptible de generar un dèficit important. No els falta raó, però també hem de pensar que en el fons el que s'estava aprovant era un preu públic i no la realització de tot el cicle, per tant si el projecte no té l'èxit esperat, sempre es pot ser a temps de deixar de programar certes actuacions teatrals.

Finalment, es van debatre les dues mocions presentades pel nostre grup municipal. La primera, per tal de condemnar l'atac feixista de Manresa. La moció va ésser subscrita pel grup municipal de GUA, en canvi CiU i Progrés es van abstenir. Els primers al·legant que tot i creure en tot el que diu la moció, aquesta sortia de l'àmbit municipal, i els segons perquè no els semblava correcte el redactat, sense més. La segona moció, referent a la defensa dels afectats per la contractació de participacions preferents, que també va ser subscrita pel GUA, va ser aprovada per unanimitat no sense que CiU mencionés que era un tema a tractar en altres administracions.

Per acabar, en el torn de precs i preguntes, des de la CUP vam fer un prec per tal de demanar que se'ns mostrés el conveni que es va firmar amb l'Agència Catalana de l'Aigua (ACA) per tal de poder tenir més dades respecte de l'obra per portar l'aigua de la Sèquia i que resta encallada. Des de l'equip de govern se'ns emplaça a una reunió de la comissió de Territori on se'ns explicarà l'estat d'aquest tema que resta enquistat des de fa uns anys. També vam incidir en la possibilitat de recuperar l'aigua provinent del Purgatori, però des de l'equip de govern se'ns va mostra la dificultat que comporta, tant per motius tècnics com legals.

El grup de CiU va fer un altre prec referent al recent article de l'Artesenc en què s'estudiava el cost de morir-se a Artés. Es va demanar, entre altres coses, si des de l'equip de govern s'havia plantejat municipalitzar el servei o a què destinava la taxa que es cobrava pel servei. La resposta de l'alcalde explicà com està el tema, que en resumides comptes seria que el servei que ofereix el tanatori que disposem a la nostra vila és privat i que la falta de competència fa que el preu sigui el que és. Per això es van habilitar les parcel·les veïnes a l'actual tanatori per a aquest mateix ús. També, es va explicar que les taxes serveixen pel manteniment del cementiri.

Per concloure el ple, CiU va informar que des de l’equip de govern s’havia emplaçat a una reunió per aquesta mateixa setmana per tal de parlar de les possibilitats d’establir el govern d’unitat que ells havien proposat. Nosaltres esperarem veure quina és la seva proposta abans de començar-ne a parlar. Us en mantindrem informats.