Crònica del ple del mes de gener: aprovació del canvi de model de recollida de residus

El primer ple del 2014 va estar marcat per l’aprovació dels plecs tècnic i administratiu per tal d'engegar la concessió del servei de recollida selectiva porta a porta i la neteja viària. El ple va començar amb l’aprovació del conveni amb el Consell Comarcal del Bages per la prestació del servei comarcal d’assistència i suport en matèria d’energia, amb aquest conveni es destinen uns diners municipals per a rebre assessorament per part del Consell.

Després va arribar el torn de parlar sobre el sistema de recollida de residus on van tornar a aflorar arguments que ja fa temps que es venen repetint. Després que l’equip de govern exposés que el model de recollida porta a porta és l’únic que aconsegueix els resultats que es volen assolir en la separació dels diferents residus, el grup convergent va tornar a aferrar-se a l'argument de la consulta popular. Van deixar clar que ells no estan en contra del sistema de recollida però si en com s’ha fet el procés. A més a més van deixar clara la seva recança al canvi de model doncs per ells amb un procés de sensibilització seria suficient per incentivar el reciclatge. Tot i això, i la manca de temps per estudiar bé els plecs, van deixar clar que no farien campanya en contra del sistema de recollida.

Des de la CUP vam defensar aquest canvi de model que per nosaltres arriba tard. Un canvi que nosaltres ja duiem al programa electoral i que hem defensat en repetides ocasions. En concret, en aquest article ja vam rebatre els arguments demagogs sobre la consulta que CiU ha esgrimit, així com els números que avalen aquest canvi de model. Des de la CUP també hem intentat treballar els plecs tot i el poc temps que se'ns ha donat (principalment l'administratiu); i tot i que segurament no són exactament tal com nosaltres voldríem, vam donar-hi el nostre suport. Per tant, a la fi, s'aprovaren ambdós plecs amb 8 vots a favor (de l’equip de govern i de la CUP) i 5 vots en contra (del CiU).

Tot seguit es va aprovar per unanimitat una moció sobre el finançament de les escoles de música, on, entre altres coses, s'insta a pagar el deute a les escoles i que es garanteixi el futur de les escoles municipals de música i dansa.

Seguidament es van discutir un parell d'assumptes sobrevinguts. El primer, la modificació de l'ordenança que regula els preus per als expositors de la Fira, on s'ha creat una taxa inferior pels expositors en carrers secundaris. Aquesta proposta es va aprovar per unanimitat, igual que el segon dels assumptes: la moció presentada conjuntament per tots els grups on es demanava millores en la seguretat de la carretera C-55 i la gratuïtat de la C-16 per als residents del Bages.

Per concloure el ple, a l'hora dels precs i preguntes des de la CUP vam intervenir per desmentir els rumors que volten pel poble per deixar clar que l'Ateneu no és la CUP, ni la CUP és l'Ateneu. També vam demanar sobre l'estat de la nova web municipal i si es té previst fer ús de les bosses de reciclatge històriques i que fa anys que es tenen guardades a l'ajuntament.