Crònica d'un curt ple del mes de novembre

El passat 21 de novembre es va celebrar un ple ordinari amb pocs punts sobre la taula i amb una minsa presència de públic a la sala de plens de l'ajuntament.

El ple s'inicià amb la lectura i aprovació de l'acta de la sessió anterior per després aprovar duesmocions per unanimitat. La primera en defensa de la ja aniquilada RTVV, i la segona , de rebuig a l’avantprojecte de la llei de mesures de reforma administrativa en l’àmbit de l’administració de justícia.

Seguidament el ple també va adherir-se per unanimitat al protocol d’execució diligències llançament, que no ve a ser res més que una altra acció per intentar pal•liar un mal permès i tolerat per la classe política, amb el manteniment de la Llei Hipotecària. Des de la CUP ens hi vam adherir tot i només ser un petit avanç per evitar els desnonaments quan es donen situacions d’especial vulnerabilitat i per facilitar que les persones puguin accedir als serveis d’assessorament hipotecari al més aviat possible. Alhora, aquesta és una mesura insuficient per pal•liar el greu problema dels desnonaments i garantir l’accés a un habitatge digne. A més a més vam tornar a denunciar la nul•la política d’habitatge d’aquest govern municipal tot instant-lo a emprendre accions, donant compliment a antigues mocions aprovades i constituït d’una vegada, el reclamat Grup de Treball.

Per acabar el ple, en el torn de precs i preguntes vam demanar per l'estat de la il•luminació nadalenca, per la propera obertura (o no) dels patis de l'escola pública i per l'estat del conveni amb Avinyó sobre els bancs d'articles. També vam fer un prec per mostrar el nostre descontentament amb el recent procés participatiu sobre la fira i la festa de la verema, doncs entenem que les respostes al que es demanava no eren prou clares.