Grup Unitari d'Artés (ERC) i Progrés per Artés (PSC) trenquen les negociacions amb la CUP

La CUP Artés vol manifestar el seu desencís pel fet de no haver pogut arribar a un acord de govern amb les altres dues forces polítiques d'esquerra per forçar el canvi a l'ajuntament d'Artés, després de què tan el Grup Unitari d’Artés (vinculat a ERC) i Progrés per Artés (vinculat al PSC) deixessin la taula de negociació ahir a la nit. Des de la CUP, vam entendre que els resultats electorals que ens van posicionar com a segona força del consistori demanaven un canvi polític al nostre ajuntament. Un canvi que no només havia de ser de cadires, sinó també de formes, fet que ja vam expressar obertament durant la campanya electoral. Per això, i tal com se’ns va instar per part de les altres dues forces, vam ser nosaltres qui vam proposar possibles escenaris per arribar a una possible entesa i formar govern, això sí, sempre amb la idea de canviar les formes  de treball i sent coherents en tot moment amb el que vam expressar durant la campanya electoral.

Des de Grup Unitari i Progrés només s’ha contemplat un pacte a tres bandes que es va començar a negociar només sobre les propostes que nosaltres vam presentar, dins les quals vam senyalar quines d’elles eren irrenunciables per poder arribar a un acord estable de govern en un tripartit que els altres dos partits van imposar. Unes negociacions on hem trobat a faltar un projecte polític darrera la simple idea de canvi i de tripartit que proposaven Grup Unitari i Progrés.

A la fi, ni Grup Unitari ni Progrés han acceptat la forma de treball a l'ajuntament per tal d'obrir-lo als artesencs i artesenques que nosaltres proposàvem, ni alguna de les propostes i drets que nosaltres vam catalogar d’irrenunciables.

Davant la successió dels fets, en què TOTS els grups polítics n’hem estat responsables, la idea de la CUP Artés era treballar des d’una oposició majoritària per a poder dur a terme aquelles propostes en què coincidíem, doncs com ja vam dir durant la campanya, el fet d'escalfar una cadira no és un dels nostres objectius. Ara bé, un cop vistos els comunicats emesos pel Grup Unitari i Progrés en què anuncien el vot al nostre candidat en la investidura de demà, l’assemblea de la CUP decidirà aquest vespre quin serà el posicionament en el ple d'investidura.