La CUP s'adhereix a la campanya contra el Glifosat i aposta per recuperar els espais fluvials

En els darrers dies, des de la CUP hem entrat diferents instàncies a l'Ajuntament per sol•licitar accions encaminades a la millora de la salut pública i el medi natural.

En primer lloc ens hem adherit a la Campanya de Som lo que Sembrem contra l'ús d'herbicides amb glifosat a Catalunya. Aquests herbicides són productes químics de síntesi qualificats com de risc per l’ésser humà, la fauna, la flora i tots els ecosistemes en general.

En el cas concret de Catalunya, cada any es venen 7.435 tones de plaguicides,  herbicides, fitorreguladors, etc. quantitat que té un impacte potencial considerable sobre la salut de les persones i el medi natural.

Considerem que és la pressió dels lobbies dels agrotòxics i dels transgènics la que està impedint la re-classificació de la toxicitat d´aquests productes que es fan servir de manera generalitzada als parcs i jardins, i en l´agricultura.

Així doncs, hem entrat l'instància a l'Ajuntament, de forma conjunta amb EcoArtés, la cooperativa de consum ecològic i de proximitat del poble, amb l'objectiu de conèixer les característiques dels tractaments fitosanitaris que es realitzen als diversos parcs i jardins del municipi i si s'utilitzen aquest tipus de productes nocius, plantejar una forma alternativa de jardineria respectuosa amb les persones i el medi.
Alhora hi hem adjuntat un argumentari amb un recull d'articles científics sobre la  toxicitat del glifosat. Cal remarcar que aquests estudis s’ han realitzat per científics independents, que a vegades han trobat serioses dificultats per al desenvolupament de la seva tasca.

Per altra banda, hem entrat una darrera instància per sol·licitar a l'equip de govern que demani formal i específicament, al Consell Comarcal, l'admissió dels trams de la riera Gavarresa i Malrubí que transcorren pel nostre terme municipal, al futur Pla Director per a la Restauració dels Espais Fluvials del Bages.

Aquest pla director, impulsat pel Consell Comarcal, en base a una acurada diagnosi, pretén definir les actuacions necessàries per rehabilitar, endreçar i millorar els espais fluvials, i integrar-los dins itineraris de natura.

El pla director però, es centrarà en els cursos dels rius Llobregat i Cardener. Tanmateix, trams d’alguns afluents d’aquests rius com el riu Calders on després de la demanda de  l'Ajuntament de Navarcles s'ha inclòs en el projecte o els anteriorment anomenats riera Gavarresa i Malrubí que transcorren per Artés enriquirien el projecte i el benestar dels ecosistemes globals de la comarca.

Parlant específicament d’Artés, entenem que formar part d’aquest projecte milloraria l’entorn del municipi així com també de la gent que gaudeix de l’entorn natural i de l’hàbitat de fauna i flora que formen part ara d’unes rieres d’estat millorable.

Esperem que les nostres rieres també puguin formar part d'aquest projecte!

Visca la terra!