ReCUPerem la democràcia

Demà 14 de novembre, Vaga General!

A Artés concentració convocada per la CUP i Malestar Artés a les 10 del matí a la Plaça del Mapa. Seguidament desplaçament a Manresa per seguir la manifestació comarcal. A continuació us adjuntem el manifest de la Candidatura d'Unitat Popular en motiu d'aquesta Vaga General.

------------------

La Candidatura d'Unitat Popular, davant de la intervenció de la democràcia perpetrada pel poder financer, l'estat i pels partits que els serveixen, cridem la població catalana a concentrar-se davant dels ajuntaments dimarts 13 de novembre a les 19:00h, vigília de la Vaga General.

Des del treball diari a les institucions municipals, els i les regidores i alcaldesses de la Candidatura d'Unitat Popular volem denunciar el paper a què l'Estat i els poders financers han relegat els ajuntaments, convertitats en mers executors de retallades en els serveis públics, les polítiques socials, de formació ocupacional, en educació, en sanitat, en serveis socials i, en general, totes aquelles polítiques que haurien de servir per combatre la crisi i reactivar l'economia.

I ho volem denunciar de forma pública i sumant-nos, des de ja, a la Vaga General convocada pels sindicats per al 14 de Novembre, contribuint així a la denúncia social contra el poder omnipresent dels bancs a través del deute, que és el que entenem que ha de ser el clam i l'objectiu d'aquesta propera Vaga General. Volem denunciar el segrest de la democràcia, l'estafa que suposa el refinançament dels bancs via supressió de drets socials i serveis públics bàsics i la inoperància de les institucions públiques per fer front a la crisi pensant en les persones i en l'economia productiva.o Ens oposem a donar continuitat a l'aposta neoliberal dels poders financers de superar la crisi fent-la pagar a les classes populars. Si la crisi l'ha generat la combolla especulativa a través del sobreendeutament dels bancs, és aquí on es troba el desllorigador de la crisi mateixa, no en els serveis públics, no en la petita i mitjana empresa, no els pressupostos públics.

Demanem per tant una moratòria urgent del pagament del retorn del deute fins que puguem garantir uns mínims socials bàsics i es restableixi la inversió necessària per reactivar el teixit econòmic. Demanem una auditoria popular del deute que desgrani quina part és legítima i quina és fruit de la dinàmica del propi deute, per tot seguit declarar nul el retorn del deute il·legítim. Demanem el retorn de les competències plenes als ajuntaments, i el seu empoderament democràtic efectiu per fer de la participació política de la gent una realitat democràtica decisiva i dinàmica.

Instem el Parlament sortint a iniciar el procés d'independència a través d'un referèndum democràtic que ens condueixi a un procés constituent. Volem que aquest procés constituent situï el poble al cor del debat i del disseny del nou país. I demanem que aquest nou país sigui un país plenament democràtic, que vol dir, ara i aquí, un país lliure d'especulació financera, un país que aturi l'endeutament per l'endeutament a què ens estan sometent, un país que no faci pagar el cost del deute a les classes populars, que no l'han generat ni són culpables de la crisi. En definitiva, volem recuperar la democràcia en tots els sentits, per ser lliures nacionalment, i també per ser lliures i justos socialment.

No pagarem el seu deute

Que la crisi la pagui qui l'ha generada

ReCUPerem la democràcia!