Campanya per l'Objecció Fiscal a Artés

El 1982 al nostre país ja es va gestar una primera campanya d'objecció fiscal respecte la despesa militar. Una campanya que va anar lligada al moviment d'objecció de consciència al servei militar obligatori, que tot i costar l'empresonament de molts insubmisos que es van negar a fer 'la mili', va aconseguir que molts objectors, més tard, poguessin optar per fer la prestació social substitutòria enlloc d'anar a fer el soldat. Després d'aquesta pressió social de tants anys el 2001 el govern espanyol va suspendre la obligatorietat de la 'mili'.

Aquesta lluita ja tenia el precedent de Henry Thorau que al 1849 ja es va negar a pagar un impost nord-americà per mantenir l'esclavatge als estats del sud.

Doncs a Artés ens sumem des de l'any passat a la campanya d'objecció fiscal en despesa militar iniciada al 1982. El nombre de gent que exerceix l'objecció fiscal augmenta dia a dia perquè mentre la crisi econòmica continua creixent també ho fa la despesa militar, que s'ha situat a 29.000 milions d'euros (declarats el 2012). Aquí en podeu veure la info.

Us informem que no es tracta de deixar de pagar els impostos referents a despesa militar sinó que proposem dedicar-los a fins més lloables que no pas les armes. Tot i que podeu aportar la part dels vostres impostos que es dedicarien a despesa militar a qualsevol ONG o entitat social que us pugui fer un rebut dels diners aportats, hem fet un acord amb les Associacions de Mares i Pares dels centres docents d'Artés i amb la Plataforma d'Afectats per al Hipoteca perquè siguin entitats receptores de les vostres aportacions. Amb les quals faran una tasca social per als alumnes més desafavorits o continuaran amb la seva tasca d'ajuda a les famílies que es queden sense habitatge.

Per explicar-vos, a tots els que volgueu, com va anar l'inici de la campanya a Artés l'any passat i per ajudar-vos a fer la declaració de renta fent l'objecció fiscal us esperem divendres 23 de maig a les 20h a la Cruïlla d'Entitats.