Crònica del ple ordinari del mes d'abril

El passat dijous 16 d'abril es celebrà el Ple ordinari del mes d'abril. El ple va començar amb l'aprovació de l’acta de delimitació del terme amb calders a la qual vam votar favorablement. Seguidament ens vam abstenir en dos punts que tractaven la modificació puntual de les normes subsidiàries en què es basa l'urbanisme artesenc. Unes normes dels anys 80 que estan del tot desfasades i que en cap cas responen a les nostres necessitats com a poble.

El primer punt fou referent al pla especial la fassina, al qual ja ens vam pronunciar al respecte en un ple anterior, i que obeeix a un  requeriment de la Comissió d’Urbanisme de la Generalitat. El segon, era referent a la modificació puntual de les normes subsidiàries de planejament del sector la serreta on, a banda de la crítica de fons, creiem que el canvi de qualificació de SNU d’extracció a SNU ordinari és una regularització totalment lògica i que fa una pila d’anys que ja s’hauria d’haver realitzat.

Seguidament s'aprovà per unanimitat la designació del nou jutge de pau, la modificació dels estatuts del consorci abocador i la convocatòria de subvencions a entitats per aquest 2015. L'equip de govern també tornà a presentar una enèsima modificació de crèdits a la qual tota l'oposició s'abstingué. Finalment, s'aprovà una taxa per modificar l'ordenança fiscal que regula el preu públic del subministrament llibres d’Artés i es va votar a la retirada (proposada per CiU) del punt referent a la modificació de l'ordenança fiscal que regula la taxa per parades, barraques, castes de venda, espectacles o atraccions situats en terrenys d’ús públic, indústries del carrer i ambulants i rodatge cinematogràfic. Els motius del nostre posicionament en aquest últim punt són perquè, tal com també demana CiU, abans de la taxa, cal fer el reglament que reguli aquestes activitats.

Al torn de precs i preguntes des de la CUP vam demanar sobre les gàbies coloms i el monument. Podeu veure la retransmissió completa del Ple aquí. Com a anècdota, el Ple acabà amb el text de comiat del regidor convergent Joan Babeli i una foto de grup amb tots els regidors i assistents en el que possiblement sigui l'últim ple de la legislatura.